باربری سما

باربری سما با امکانات و نیروهای کاردان

باربری سما

باربری سما با امکانات و نیروهای کاردان

نکات بسته بندی اثاثیه منزل

بسته بندی اثاثیه منزل پیش از اسباب کشی با رعایت یکسری نکات ، کار شما را در بازکردن و چیدمان اثاثیه بعد از حمل بار بسیار آسان خواهد کرد برای صرفه جویی در وقت و انرژی از این نکات پیروی کنید 

 نکات بسته بندی اثاثیه منزل

در هنگام بسته بندی اثاثیه لازم به ذکر است که :

استفاده از کارتن ها ی محکم پنج لایه

کارتن پنج لایه بهترین گزینه برای حمل بار می باشد زیرا نسبت به دیگر کارتن های موجود از مقاومت بالاتری برخوردار است و براحتی پاره نمی شود .

بسته بندی کتاب و ظروف چینی

سعی کنید کتابها را در کارتن های کوچک و محکم بسته بندی کنید تا حمل آنها آسان شود . در هنگام بسته بندی ظروف چینی ، آنها را در نایلون حباب دار بپیچید و برای ایمنی بیشتر ظروف را در وسط کارتون قرار دهید . همچنین با کمک لباسهای کهنه و قدیمی می توانید مابین لوازم شکستنی برای حفاظت بیشتر بهره بگیرید .

کارتن ها را درست بسته بندی کنید

برای داشتن کارتن محکم تر کف آنها ، بین درزها را نوار چسب بصورت افقی و عمودی بزنید . با توجه به نوع وسایل ، آنها را داخل نایلون حباب دار یا روزنامه بپیچید . بعد از پر شدن در کارتن را بسته و نوار چسب و کناره های کارتن را برچسب بزنید و روی برچسب محتویات داخل کارتن و محل قرار گیری آنها را یادداشت کنید .

وسایل داخل دراور و کمدها را خالی کنید

وسایل داخل کمد و دراور را حتما خالی کنید ،زیرا در هنگام حمل ،هم به بدنه ی خود کمد فشار می آید و هم باعث می شود وسایل داخل کمد جابجا و بهم ریخته شوند و کارهای شما را پس از اسباب کشی چند برابر کنند .

وسایل مشابه را با هم بسته بندی کنید

برای مثال داروها را با وسایل ریز آشپزخانه داخل یک جعبه نگذارید زیرا زمان بازکردن وسایل با هم قاطی شده و تفکیک آنها شما را گیج می کند . روی کارتن وسایل شکستنی حتما قید شود " شکستنی ، با احتیاط حمل شود ! " همچنین وسایل سنگین را کف کارتن و وسایل سبک تر را رو قرار دهید .

کارتن ها را برجسب بزنید

اگر زمان بسته بندی اثاثیه محتویات داخل کارتن ها را مشخص نکنید زمان ورود به خانه جدید حتما برای قرار دادن هر جعبه در جای مشخص خودش دچار مشکل خواهید شد . باز کردن جعبه ها برای اطلاع از داخل آنها و تعیین مکان شان کار سختی است و نشان از بی تجربگی دارد پس هر کارتن را لیبل بزنید و محل مورد نظر ، محتویات و متعلق به چه کس است را روی برچسب قید کنید .ترجیحا لیبل را کنار جعبه بزنید نه روی آن.

پایه های مبل و اتصالات وسایل را جداگانه بسته بندی کنید

هنگام جابجایی ممکن است چرخ های مبل ها کنده شوند . بنابراین قبلا آنها را جدا کنید و با برچسب مشخص کنید مربوط به کدام مبل است . این روش در مورد قاب عکس و آینه و تابلوها و ... هم صدق می کند . پیچ و وسایل تابلوها و پرده و ... را جداگانه با قید متعلق به کدام وسیله است بسته بندی کنید . این قبیل کارها اغلب نیاز به حوصله و زمان بیشتر دارد ولی مطمئن باشید در انتها کار از این حوصله و زمانی که مصرف کردید لذت خواهید برد .

جمع کردن و بسته بندی وسایل را زودتر شروع کنید

منتظر آخر هفته نباشید و شروع به جمع کردن وسایل کنید . بسیاری از وسایل که تا زمان اسباب کشی نیازی به آنها ندارید را چند ماه زودتر بسته بندی کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.